Tuesday 26 March 2013

Dompok, Pairin, Kurup mahu MyKad ditarikbalik dan "reisue"



Malaysia Chronicles melaporkan Tan Sri Bernard Dompok, Presiden UPKO meminta MyKad yang ada di Sabah ditarikbalik dan dikeluarkan yang baru untuk menentukan kad pengenalan yang sah. Oleh kerana tiada berita lain, kami siarkan juga laporan web pembangkang berikut:

Sabah BN wants all MyKads recalled & new ones issued only to 'genuine' Sabahans


United Pasokmomogun KadazanDusun Murut Organization (UPKO) president Tan Sri Bernard Dompok has asked for all Malaysian identity cards issued in Sabah to be recalled and re-issued to only those identified as genuine Sabahans.

This will ensure that those who are not eligible or have obtained the identification documents through dubious means will be vetted out, Dompok said at the launching of the ‘Gelombang Tataba’ (Church Assistance) yesterday.

‘Operasi Tataba’ (Church Assistance) is an exercise initiated by KadazanDusun Murut- based Barisan Nasional (BN) component parties in Sabah, namely UPKO, PBS and PBRS to provide assistance to churches in the state.

The launching ceremony by UPKO, PBS and PBRS presidents was held at Hongkod Koisaan here.
Dompok who is also Plantation Industry and Commodities Minister, said he would be proposing to the Royal Commission of Inquiry on the presence of illegal immigrants in Sabah so that Malaysian identification cards issued so far in Sabah must be returned to the relevant authorities and new identification cards be issued to Sabahans.

“This will provide an opportunity for us in Sabah to prove the authenticity of our citizenship so that only genuine Sabahans will be issued with citizenship documents like the new identity card,” the Penampang member of parliament stressed.

Baca seterusnya di SINI.

Tan Sri Pairin Kitingan dan Tan Sri Joseph Kurup pun turut serta dalam sidang akhbar tersebut. Adakah ini memberi implikasi ketidak puasan hati parti-parti politik berasaskan kaum KDM kepada kerajaan? Adakah ini akan membawa impak pada BN di Sabah sekarang atau selepas PRU?

Tak lupa kata-kata Dompok SINI.

Pemuda UMNO Penampang telah menyuarakan sokongan kuat pada Dompok untuk terus mempertahankan kerusi Penampang.


Sementara itu, Bernard Dompok baru pulang dari Vatican City sebagai mengetuai deligasi Malaysia ke majlis installation Pope Francis. Baca SINI , SINI dan SINI.

1 comment:


  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Followers